
Szykując się w delegację wybieramy nocleg w dobrym standardzie za dobrą cenę. Planując wakacje szukamy sposobu na takie ich przygotowanie, search aby ewentualne przygody kojarzyły się wyłącznie z wypoczynkiem i rekreacją ? dobra cena, słoneczna pogoda, piękne widoki, czysta woda i dobre towarzystwo. W obu sytuacjach prosty przepis, ale czy nie za prosty? Przecież najczęściej wyruszamy w nieznane.
Jeśli co trzeci mieszkaniec Europy jest alergikiem a 14 mln Polaków przyznaje się do różnego rodzaju alergii, to oznacza, że obszar zagrożeń też się poszerza i nie ma już bezpiecznych miejsc dla alergika. Jerzy Kulej mawiał, że nie ma bokserów odpornych na ciosy ? są tylko źle trafieni. Paralelą tych słów jest:
Nie ma ludzi odpornych na alergie ? oni tylko jeszcze nie trafili na alergen, który ich pokona.
Europejska Fundacja Badań nad Alergią (EFBA) postanowiła przyznać specjalne certyfikaty hotelom, które są przyjazne dla osób cierpiących na różnego rodzaju alergie.
http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/ekomama-o-alergiach,42858.html
Cóż z tego , skoro w Polsce nie znajdziecie hoteli legitymujących się tym certyfikatem. Poza tym,stawiane przez EFBA wymagania, to tylko półśrodki. Brak roślin zielonych, wykładzina z krótkim włosem, antyalergiczne produkty do higieny, zakaz palenia papierosów, wietrzenie są oczywistością. Pokażcie mi przytomnego gospodarza, który tego nie pilnuje. Na dodatek trzeba się osobno prosić o antyalergiczną pościel i materac. Zalecenia EFBA nie dotyczą szczegółowego odkażania pokoi po każdym wynajmie, tj. dezynfekcji stałych elementów wyposażenia: zasłon, mebli tapicerowanych, tapet a nawet toalet. Otrzymujemy klucze/kartę do pokoju, który jest sprzątnięty powierzchownie i z pozoru nie nosi śladów pobytu poprzednich lokatorów. Na poziomie mikroświata taka czystość jest fikcją a dla alergika to Rosyjska Ruletka!
Hotelarze nadal nie dostrzegają potencjału działań antyalergicznych, traktując je jako źródło wydatków i kłopotliwych do kontrolowania procedur. Tymczasem afiszowanie się szczególną starannością stosowanych procedur antyalergicznych jest obiecującym elementem biznesowym.Alergicy co raz częściej wiedzą, że ozonowanie pomieszczeń i ich wyposażenia jest warte głębszego sięgnięcia do kieszeni. Pokoje każdorazowo poddane ozonowaniu przed kolejnym wynajmem (wystarczy 30 minut) przyciągają klientów pomimo wyższych stawek. Idealnym rozwiązaniem dla klientów alergicznych byłoby uwzględnienie ich potrzeb przez portale rezerwacyjne i możliwość wyboru opcji wynajmu pokoju ozonowanego. W tej branży podnoszenie standardów obsługi, to podstawa przewagi konkurencyjnej.